Alla inlägg under mars 2008

Av Linda Bergström - 27 mars 2008 21:20

Sverige är ett konstigt land.. Ena dagen slutar det inte snöa för att nästa dag vara en strålande solig vårdag! Hur ska man egentligen veta hur man ska klä sig? Det går inte att packa kläder för att åka bort en helg utan att ta med sig uppsättningar för två sorters väder och två jackor. Så jobbigt det ska vara då :) MEN.. nu har det varit vår i 2 dagar utan att slå om tycker jag iaf. Snön ligger fortfarande vit Göteborg men solen skiner och värmer gott i ansiktet. Jag hoppas då inte på mer snö förän i vinter. Nu när snön smälter blir det bra för alla blommorna. Tänk om vårsolen fick stråla och värma jorden.. och mig! Åh så skönt det skulle vara! 


Nu har vi äntligen fått färdigt vår hemtentamen och jag la den på brevlådan idag. Känns otroligt skönt att ha den klar! På måndag blir det till att sätta igång med C-uppsatsen, men tills dess ska jag njuta av helgen!

Av Linda Bergström - 10 mars 2008 22:07

Idag fick vi tillbaka våra statistiktentor.. GODKÄND med 16,5 av 20 möjliga poäng! Fy va skönt. Då var det alltså konstaterat: Man kan städa och göra allt annat istället för att plugga  och ändå klara tentan :P hehe. Eller plugga lite får man ju alltid :)


Seminariumet i skolan idag gick bra också och hemaftonen på institutet var fint också :) I det stora hela har det varit en bra dag.. men nu kan jag inte hitta mitt cerat, where to look for it?!


Man blir trött av långa och effektiva dagar.. men det är en bra trötthetskänsla man får :)

Av Linda Bergström - 7 mars 2008 16:53

Denna veckan har jag varit hemma heeeela veckan. Det började med att jag blev sjuk när jag var i Köpenhamn i helgen så jag fick vara hemma ett par dagar från skolan. Detta gjorde att jag i tisdags missade mina enda 2 schemalagda timmar i skolan på hela veckan! När man går på högskolan så har man en mängd tid då man inte har något schemalagt, inte heller har man något att läsa eller förbereda då.


Jag har funderat. Kan man inte göra en 3-årig utbildning 2-årig istället? Så man kan bli färdig nån gång. Det tycker jag var en bra idé! Någon som är med mig på den? Kan funka.. snacka om effektivitet!


Hur som helst. Veckan hemma har varit bra men man märker att dagarna är ganska långa och svåra att fylla ut ibland. Men, det har gett mig utrymme för att utforska olika områden.. jag har återupptäckt mitt intresse för konst och musik. Att sitta med akvarellerna och penslarna är oerhört avkopplande och bra i terapeuthiskt syfte också. Pianot, så vackert!


Nu är det dags att dra sig utåt, ska hem till mina kära Gifta vänner Marlene & Andreas. Vi ska laga soppa och bröd och spela spel.. Myspys!

Presentation

Omröstning

Vad heter båten som går mellan Sverige-Finland alternativt Finland-Sverige??
 Finlandsbåten
 Sverigebåten

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards